EKRAN 9 2012

EKRAN 9 2012

VEČ AVTORJEV

VEČ AVTORJEV-EKRAN 9 2012
Založba: Slovenska kinoteka
Razpoložljivost: Na zalogi
Cena: 3,50€
Količina:  

Sodelavci Ekrana so obiskali vrsto poletnih filmskih festivalov, gost našega bližnjega posnetka je tokrat eden najvznemirljivejših evropskih režiserjev, zmagovalec letošnjega Grossmannovega festivala, Jaume Balagueró. Pred mikrofon ga je postavil žanrski specialist Dejan Ognjanović, skupaj pa sta pogledala v drobovje Balagueróvih filmov. Nekdanji direktor Filmskega sklada Igor Kadunc pa je pogledal v finančno drobovje trenutnega Slovenskega filmskega centra in se v razširjeni analizi sprašuje: Je podpora slovenskemu filmu v letu 2012 dosegla dno? Za nastalo nezavidljivo situacijo išče konkretne vzroke in krivce (in tudi sugerira nekaj potencialnih rešitev).

Na redni spored Kinodvora je pravkar prišel najnovejši Cronenbergov film Kozmopolis (Cosmopolis, 2012), predstavljen letos v Cannesu. Dva avtorja sta mu posvetila eseje, v katerih se poglabljata tako v Cronenbergov filmski opus kot v DeLillovo literarno predlogo oziroma razlike med enim in drugim, ter ugotavljata, preko katerih nevralgičnih točk se ta provokativni film umešča v dani trenutek.

V septembrski številki smo vzeli v precep še enega avtorja, Wesa Andersona, o katerem Matevž Jerman uvodoma ugotavlja: Wes Anderson (1969) tvori skupaj z imeni, kot so Paul Thomas Anderson, Spike Jonze, Charlie Kaufman, Sofia Coppola ali Todd Haynes, del mlajše generacije ameriških režiserjev, ki jim je skupno to, da ohranjajo izrazito avtorski pristop k pripovednemu filmu in pri tem težijo k nekonvencionalnosti in nepredvidljivosti, hkrati pa se dotikajo večnih tem o identiteti, morali in smislu. Tudi on svoje teme in like obravnava z vsem dolžnim spoštovanjem in resnostjo, njegov humor in srečni konci pa ne vsebujejo sledi utrujenega cinizma.
Wesu Andersonu se posvečamo ob priliki distribucije njegovega najnovejšega celovečerca Kraljestvo vzhajajoče lune (Moonrise Kingdom, 2012), ki se mu je esejistično posvetila Nina Cvar.

V rubriki, ki jo pripravljamo v sodelovanju z Združenjem filmskih snemalcev, se tokrat s svojim - čisto svežim! - fotografskim delom predstavlja legendarni direktor fotografije in režiser Karpo Godina.

Pred kratkim sta nas zapustila dva velikana, en s filmsko-esejističnega in en s filmsko-publicističnega področja. Spominu na Chrisa Markerja se je posvetil Jože Dolmark, spominu na Andrewa Sarrisa pa Andrej Gustinčič.

A propos publicistike: v tej številki napovedujemo ob prihajajočem Ekranovem jubileju (prva številka Ekrana je izšla 1. oktobra 1962) ustanovitev priznanja za publicistično delovanje na filmskem in televizijskem področju.

Nekaj kritik je preraslo v daljše analize, tako se Tina Poglajen ob komediji 2 dni v New Yorku (2 days in New York, 2012) poglablja v avtorski opus Julie Delpy, Andraž Jerič pa ob Vzponu Viteza teme (The Dark Knight Rises, 2012, Christopher Nolan) v Nolanovo trilogijo, mitologijo Batmana in nasploh v stanje sodobnega Holivuda.

Dodatni opis mehka vezava, 64 strani
Leto izdaje 2012
ISBN/ISSN 0013-3302
©Copyright 2012. Powered by Open Cart
KIBLA